Referierte Zeitschriftenbeiträge

  • Kenning, Peter/Brock, Christian/Grzeskowiak, Stephan/Ahlert, Martin (2011): The Role of Wholesale Brands for Buyer Loyalty: A Transaction Cost Perspective; in: Journal of Business and Industrial Marketing, 26 (3), S. 162-170.
  • Brock, Christian/Evanschitzky, Heiner/Blut, Markus/Ahlert, Martin/Kenning, Peter (2011): Kundenbindung von Noncomplainern: Neue Aspekte des Beschwerdemanagement, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), Special Issue 2, S. 57-76.
  • Brock, C./ Evanschitzky, H./Blut, M./Kenning, P./Ahlert, M. (2011). Die Bedeutung des
    Beschwerdeverhaltens für die Kundenloyalität – eine empirische Untersuchung auf Basis der Equity-Theorie. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 81, 57-76.
  • Brock, Christian/Blut, Markus/Evanschitzky, Heiner/Ahlert, Martin/Kenning, Peter (2010): Beschwerdemanagement im B2B-Sektor – Replikation und Erweiterung (Complaint Management in the B2B Sector – Replication and Extension), in: Die Betriebswirtschaft (DBW), 70 (1), S. 25-40.
  • Eberhardt, T./ Ahlert, M./ Kenning, P. (2008): Vertrauens-Management. Kein Vorschuss durch die Kunden (Confidence Management – no advance payment from customers), in: absatzwirtschaft 10/2008, S. 44-46.
  • Ahlert, D./ Ahlert, M./ Backhaus, C./ Duong Dinh, H.V./ Fleisch, H./Heußler, T./ Kilee, L./ Meuter, J. (2008): Social Franchising. A Way of Systematic Replication to Increase Social Impact, Hrsg.: Bundesverband Deutscher Stiftungen (Berlin) in Kooperation mit Internationales Centrum für Franchising und Cooperation (F&C), Münster, Berlin 2008.
  • Brock, C. / Blut, M. / Evanschitzky, H. / Kenning, P./ Ahlert, M. (2008): Complaint Handling in the B2B Sector, AMA SERVSIG: ’Capitalizing on Customer Feedback: New Paradigms and Strategic Imperatives’, AMA Winter Educators’ Conference, Austin, Texas, USA, February 15-18, 2008.
  • Kenning, P. / Eberhardt, T. / Simon, J. / Ahlert, M. (2008): Does Trust Matter in International Service Marketing, EMAC Conference, May 27-30, 2008 Brighton, UK.
  • Ahlert, M. / Evanschitzky, H. / Woisetschläger, D. (2008): Relationship Quality in Franchise Systems: An Empirical Assessment, Global Marketing Conference, Shanghai, March 20-23, 2008.
  • Ahlert, M. (2005): Strategisches Markencontrolling: Von der empirischen Markenforschung zur Funktion eines Sparringpartners der Markenführung (Strategic Brand Controlling: the empirical brand research on the function of a sparring partner in brand introduction), in: Planung & Analyse, Sonderheft "Marke" Juli 2005, S. 59-65.
  • Ahlert, D. / Evanschitzky, H. / Hesse, J. (2005): Zwischen Relevance und Rigor: Der erfolgreiche Einsatz der Erfolgsforschung in Wissenschaft und Praxis, in: WiSt, Vol. 34, No. 7, S. 362-367.
  • Ehrmann, T./ Cochet, O./ Dormann, J.: Capitalizing on Franchisee Autonomy: Re-lational Forms of Governance as Controls in Idiosyncratic Franchisee-Franchisor-Dyads, Journal of Small Business Management, Vol. 46, 2007, S. 50-72.
  • Ehrmann, T./ Cochet, O.: Preliminary Evidence on the Appointment of Institutional Solutions to Franchisor Moral Hazard: The Case of Franchisee Councils, in: Managerial and Decision Economics, Vol. 28, 2007, S. 41-55.
  • Ehrmann, T./ Dormann, J.: Handlungsfreiheit, Unterstützungsleistungen und Aus-trittsintentionen von Franchisenehmern, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 77. Jg., 2007, H.6, S. 645-674.
  • Ehrmann, T./ Kirst, A.: Die Grenzen des Eigennutzens – Die Erklärungsmacht sozialer Präferenzen am Beispiel Franchising, in: Die Betriebswirtschaft, Bd. 65 (2005), 2, S. 137-153.
  • Ehrmann, T./ Meiseberg, B./ Dormann, J.: We don’t need another hero – Implica-tions from network structure and resource commitment for movie performance, in: Schmalenbach Business Review, January 2008, S. 74-98.
  • Ehrmann, T./ Spranger, G.: Warum setzen Franchise-Systeme Filialen und Fran-chisen parallel ein?, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Bd. 75 (2005), 5, S. 477-500.
  • Ehrmann, T.: Contract design and range of services in franchising: an empirical contribution to the effect of incentives and reputation, in: Economics and Man-agement of Franchising Networks, 2004, S. 160-173.
  • Ehrmann, T.: Der ehrbare Franchisegeber: Ein empirischer Beitrag. Präsentation anlässlich des Symposiums „Der ehrbare Kaufmann. Eine aussterbende Spe-zies?“ zum 75. Geburtstag von Prof. Dr. mult. Horst Albach am 7. Juli 2006 an der Humboldt-Universität zu Berlin, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, ZfB-Special Issue 1/2007.
  • Ehrmann, T.: Franchising, Institutionenökonomik und Kooperation: Erwiderung zur Stellungnahme von Thorsten Posselt, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft. Bd. 74 (2004), 1, S. 81-86.
  • Ehrmann, T.: Reale Franchisesysteme, begrenzter Opportunismus und koopera-tive Elemente, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Bd. 72, 2002, S. 1133-1153.
  • Evanschitzky, H./ Ahlert, D./ Blaich, G./ Kenning, P.: Knowledge management in knowledge-intensive service networks, A strategic management approach, in: Management Decision, Vol. 45, No. 2, 2007, S. 265-283.
  • Kenning, P./ Deppe, M./ Schwindt, W./ Kugel, H./ Plassmann, H.: Non-linear re-sponses within the medial prefrontal cortex reveal when specific implicit informa-tion influences economic decision-making, in: Journal of Neuroimaging, Vol.15, No. 2, 2005, S. 171-182.
  • Kenning, P./ Krämer, J./ Schwindt, W./ Plassmann, H./ Kugel, H./ Deppe, M.: Evi-dence for a neural correlate of framing effect: Bias-specific activity in the ventro-medial prefrontal cortex during credibility judgments, in: Brain Research Bulletin, Special Issue on Neuroeconomics, Vol. 67, No. 5, 2005, S. 413-421.
  • Kenning, P.: NeuroEconomics: An overview from an economic perspective, in: Brain Research Bulletin, Special Issue on NeuroEconomics, Vol. 67, No. 5, 2005, S. 343-354.